Custom Publishing

De Custom Publishing-tak van VDS maakt tailormade producties voor externe klanten waaronder magazines, zowel print als online (totale producties), online content en productie (websites, apps en social media), advertorials, longreads, native advertising, inserts, videos, events en specials. Vanuit de expertise van JFK (topfotografie, visagie, shoots, creatie en design, expertise in fashion, beauty, travel, mannenlifestyle) en TopGear (in-depth automotive kennis, automotive netwerk en automotive topjournalistiek en -redactie, doelgroep expertise en internationale approach) kunnen wij de volledige content-marketing en -communicatie voor klanten verzorgen.

Onderstaand recente cases:

Buddha to Buddha

Voor het Nederlandse sieradenmerk Buddha to Buddha maakte VDS het fraaie ‘Embrace Life’-magazine. Een 64 pagina’s dik magazine waarin de allerbeste fotografen van Nederland – van Ruud Baan tot Cornelie Tollens – onder creatieve begeleiding van het team van JFK de nieuwste collecties op een verrassende manier fotografeerden. Naast vijf bijzondere modeseries met een hoofdrol voor de sieraden, werd het coole Nederlandse bandje DeWolff geinterviewd en gefotografeerd met sieraden als thema. Voor Buddha to Buddha de manier om de nieuwste collecties sieraden op een andere manier en in een iets breder perspectief voor het voetlicht te brengen. In nauwe samenwerking met het creatieve team van Buddha to Buddha werd uiteraard ook gekozen voor een look and feel die naadloos aansluit bij wat het merk qua beeldtaal wil uitstralen.

Buddhatobuddha Special JFK

Fever-Tree

Fever-Tree positioneert zich als de beste tonic die momenteel in de beste bars ter wereld, en in de betere slijterijen te vinden is. Om het merk in Nederland – in combinatie met gin – steviger op de kaart te zetten, maakte het creatieve team van JFK een Gin-tonic-special van 34 pagina’s waarbij Fever-Tree in elke productie op subtiele wijze te vinden is. Een gevarieerde special met high end-fotografie en -invalshoeken: de beste bartenders van Nederland vertellen over hun meest perfect gin-tonic, een beschrijving van de beste bars ter wereld, Sergio Herman vertelt over zijn eigen Fever-Tree variant en uiteraard een flink aantal recepten van gin-tonic-mixen. De uitstraling qua fotografie, teksten en vormgeving sluit perfect aan bij de premium uitstraling van Fever-Tree.

GinTonic Special JFK

Volvo

Volvo wordt al jaren beschouwd als een van de bekendste en meest gerespecteerde automerken ter wereld en het merk streeft naar de positie van meest vooruitstrevend en begeerd premium automerk. Volvo gelooft dat het wereldwijde succes het resultaat is van de wens om het leven voor mensen gemakkelijker te maken en hierbij de belofte voor veiligheid, kwaliteit en milieuvriendelijkheid na te komen. Dit jaar maken we in samenwerking met Volvo en hun reclamebureau een serie van online advertorials voor TopGear.nl om een aantal elementen van die toekomstvisie nader te onderstrepen. De tone of voice van de uitingen wordt zoveel mogelijk afgestemd op de TopGear-doelgroep voor het bereiken van een optimaal resultaat.

Volvo advertorial TopGear